Jelenlegi hely

A rendszeres iskolai számítógép-használat nem javítja a diákok teljesítményét

A rendszeres iskolai számítógép-használat nem javítja a diákok teljesítményét és általában rosszabb iskolai eredményekkel van összefüggésben - derült ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) globális jelentéséből.

Az OECD nemzetközi tanulói tudásszint-vizsgálatok - köztük az általa szervezett PISA-teszt - eredményeire támaszkodva vizsgálta az oktatási célú technikai eszközök hatásait.

A szervezet szerint azoknak az oktatási rendszereknek a diákjai, amelyek sokat áldoznak az információs és kommunikációs technológiákra, "nem mutatnak észrevehető fejlődést" az olvasás, a matematika, illetve a tudományok terén - adta hírül a BBC News.

Az amerikai Gartner informatikai és távközlési piackutató vállalat szerint évente 17,5 milliárd fontnak megfelelő összeget fordítanak világszerte az iskolai technológiák fejlesztésére.

Az OECD jelentése szerint azok a tanulók, akik nagy rendszerességgel használnak számítógépet az iskolában, rosszabb eredményeket érnek el, míg a számítógépet mérsékelten - heti egy vagy két alkalommal - használó diákok "valamivel jobban teljesítenek", mint a számítógépet ritkán használó társaik.

Andreas Schleicher, az OECD oktatási igazgatója szerint a tanteremben alkalmazott technológiák elvonhatják a diákok figyelmét, és azt eredményezhetik, hogy a tanulók egyszerűen kimásolják az internetről az "előre elkészített" házi feladatokat.

A mutatók szerint "egyetlen olyan ország sincs, ahol a diákok többsége rendszeresen használja az internetet az iskolában és ezzel együtt javul a diákok teljesítménye".

Az iskolai internethasználatban élen járó hét ország közül háromban - Ausztrália, Új-Zéland és Svédország - állapítottak meg "jelentős hanyatlást", és három esetében - Spanyolország, Norvégia és Dánia - stagnálást a diákok olvasási képességeink terén.

Ezzel szemben azok az országok és városok, amelyekben a legalacsonyabb az iskolai internethasználat mértéke - Dél-Korea, Sanghaj, Hongkong és Japán - a legjobbak között vannak a nemzetközi teszteken.

Schleicher szerint ugyanakkor az eredmények nem a technológiával segített pedagógia ellen hangolnak, hanem a jelenleginél jóval hatékonyabb oktatási módszerek kidolgozását sürgetik.

forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Karácsonyvárás covid idején

Karácsonyvárás covid idején – Merry X-Mask!

Lockdown (lezárás) lett az év szava 2020-ban, ez világosan kifejezi, hogy miről is szólt az évünk. A világ a feje tetejére állt, de Te azért maradj pozitív! A teszted pedig legyen negatív!
Életre szóló kaland férfiaknak – XCC: Egy kihívás, ami megváltoztat

Életre szóló kaland férfiaknak – XCC: Egy kihívás, ami megváltoztat

Azoknak a férfiaknak szól, akik ki akarnak lépni a mókuskerékből és választ keresnek életük kérdéseire, akik szellemi-fizikai kalandra, kihívásra és kiszakadásra vágynak. Valódi változásra. Három nap a vadonban egy titokzatos kalandtúrán. De mi az az XCC?
Ünnepre hangoló – Az asztalos keze

Ünnepre hangoló – Az asztalos keze

Volt egyszer nagyon régen egy kis falusi asztalosműhely. Egyszer, amikor a gazda nem volt otthon, a szerszámok nagygyűlést tartottak...
Gondolkodj, mielőtt kattintasz! – 8 tipp a biztonságos online vásárláshoz

Gondolkodj, mielőtt kattintasz! – 8 tipp a biztonságos online vásárláshoz

Mire érdemes figyelni netes vásárlásnál? Mik a veszélyek? A fogyasztóvédelmi hatóság egy „kisokosban” foglalta össze hasznos tanácsait.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére