Jelenlegi hely

Kirándulóhelyet ajánlunk! - Jutas Vitéz Kilátója

Szeretnénk gyűjtögetni azokat a kirándulóhelyeket saját és a Ti tapasztalataitokat figyelembevéve, ahova gyerekekkel elmehet a család, egy baráti társaság, de akár egy óvodai vagy iskolai csoport is. Elsőként Jutas Vitéz Kilátójához látogattunk el.

Korábban olvastunk róla, hogy a VERGA Veszprémi Erdőgazdaság Zrt. 2014. október 1-jén ünnepélyes keretek között felavatta a különleges formájú, vörösfenyőből épített kilátót, amelyet Jutas vitézről neveztek el. Nemrégiben arra jártunk és a Házgyári útról becsábított a látvány.

A megfelelően kitáblázott és jól kiépített úton a Fenyves utca végén kialakított parkolóban találtuk magunkat. Innen ízléses információs táblák segítették a tájékozódást. A gyerekek bátran nekiindultak a kijelölt úton.

A kilátó névadója Jutas vitéz, Árpád fejedelem egyik fia. A fejedelem négy fia a Duna, a Sárvíz és a Kapos – Szék patak partján vándorolt úgy, hogy téli szállásuk egymáshoz viszonylag közel, a Duna két partján Kalocsa magasságában volt. Zoltáé Solt mellett, Üllő nyári szállása Üllő térségében, Tarhosé Tarrós környékén, Jutasé a mai Veszprém térségében. Ennek emlékét őrzik a róla elnevezett Jutaspuszta, Jutas lakótelep, Jutasi út elnevezések. A kilátó azon a városrészi területen fekszik, mely még ma is a fejedelem fiának, Jutas vitéznek a nevét viseli és őrzi.

Bár a kilátó körül pihenőpadokat is kialakítottak, nekünk első útunk természetesen fel a kilátó tetejébe vezetett. Nem csalódtunk. A 6,15 m magas kilátóból északnyugattól délkeletig a Bakony vonulatát látni, déli irányból pedig az Aranyos-völgy látható háttérben a Vár és a Székesegyház körvonalával. Nekem megdobbant a szívem ott fent :)

A kilátó különleges formája nem véletlen, mert szerkezete és arányai a természet és a matematika törvényszerűségének Fibonacci sorozatokkal illusztrált kapcsolatát hirdetik. Utánanéztünk, mit is jelent ez. Nagyon leegyszerűsítve a Fibonacci számsorok alkotta spirál alakját követi több természeti jelenség, így többek között a fenyőtoboz pikkelyei és a csigák házának vonala is. A Jutas Vitéz Kilátó formája is ezt a spirálvonalat követi. Itt olvashattok a Fibonacci-számok és a természetben fellelhető érdekességek további összefüggéseiről. Érdemes beleolvasni, roppant érdekes.

A kilátó mellett a beruházás keretében egy komplett pihenőparkot alakítottak ki, esővédővel, tűzrakóhelyekkel, tanösvényekkel, futópályával és erdei fittness játszótérrel. Természetesen ez utóbbit mi is kipróbáltuk.

Rajtunk kívül mások is voltak a pihenőben. Szombat délelőttön élettel telt meg a Fenyves pihenő. Voltak, akik már talán többszöri visszatérőként, baráti társasággal bográcsban főztek, gyerekek fociztak, tollasoztak, futkároztak, míg mások újdonságként szemlélték és fedezték fel a helyet.

Szerintem mindegyikük és mi is jó helyszínt választottunk kikapcsolódásul. Ajánlom mindenkinek.

Szerző: Szandra, Veszprémimami

Térkép forrása: Turistamagazin

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden gyereknek jár a mese

...a lét nagy kérdéseire sokszor találhatunk válaszokat gyógyító, segítő, terápiás mesékben is. A mese tehát nagyon fontos szerepet játszik az életünkben: adjuk meg a módját a gyerekkori mesélésnek és engedjük, hogy felnőttként is elkísérjen bennünket a varázsa, ameddig csak lehet. Pszichológus szakértő gyűjti csokorba gondolatait arról, hogy miért meséljünk, mikor milyen mesére lehet szüksége a gyerekeknek, oviskortól kamaszkorig egyaránt.
Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Gyorsan változó világunkban, ahol a gyerekekre nap mint nap számos kihívás vár és könnyen elfoghatja őket a bizonytalanság érzése, az önbizalom az egyik legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat.
Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Itt a tavasz, vele együtt az egyre több időt is töltünk a szabadban.  Szülőként komoly kihívás, hogy a kamasz gyerkőcök is valóban élvezzék a kinti tartózkodást, és ne állandóan a mobiljukat akarják nyomogatni.
Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Az alvás kulcsfontosságú a test-lelki egészségünk szempontjából. Mégis sokan úgy vélik, hogy nincs szükségük túl sok alvásra.