Jelenlegi hely

Új irányelvek az amerikai gyerekek médiahasználatáról

A gyerekeknek naponta kevesebb mint két órát szabadna képernyő előtt tölteniük szórakozás céljából, és a televíziót, illetve az internet-hozzáférést is száműzni kellene a szobájukból - ismertette új irányelveit az Amerikai Gyermekgyógyászok Szövetségének (AAP) Kommunikációs- és Médiatanácsa.

A Pediatrics című folyóiratban megjelent közlemény szerint az átlagos amerikai nyolcéves napi médiafogyasztása eléri a nyolc órát, míg a kamaszoké gyakran a napi 11 órát is meghaladja. Mindez azt jelenti, hogy a képernyő előtt ülés a második legnépszerűbb tevékenység a fiatalok körében az alvás után.

Számos korábbi tanulmány mutatott már összefüggést a túlzott médiafogyasztás és különböző egészségi problémák között. Azoknál a gyerekeknél, akiknek televízió van a hálószobájukban, nagyobb az elhízás valószínűsége, de a fokozott média-használatot alvási- és iskolai problémákkal, illetve agresszióval is kapcsolatba hozták már.

A kizárólag szórakozást szolgáló képernyő előtti idő - televíziózás, internetezés és különböző "okos" készülékek használata - kevesebb mint napi két órára való lecsökkentése mellett a szakemberek úgy vélik, hogy a kétéves kor alatti gyerekeknek egyáltalán nem szabadna képernyő elé kerülniük, ugyanis ilyen korban "ennek semmilyen jótékony hatása sincsen".

A friss útmutató szerint a szülőknek a gyermekeikkel közösen kellene televíziós műsorokat és filmeket nézniük, ezáltal felügyelve a fiatalok média-használatát. A családoknak továbbá egyértelmű szabályokat kellene felállítaniuk az internet-, és az étkezések közbeni mobiltelefon-használatra vonatkozóan - olvasható a LiveScience című tudományos hírportálon.

A szövetség közleményének vezető szerzője, Vic Strasburger szerint sok szülő nincs tisztában a média gyermekekre gyakorolt hatásával. Az Új-mexikói Egyetem professzoraként dolgozó Strasburger szerint a gyerekek szobájában érdemes megszüntetni az internet-hozzáférést és száműzni a televíziót, különben a szülők nem tudják ellenőrizni a fiatalok médiahasználatát.

A korábbiaktól eltérően az új irányelvek ugyanakkor elismerik, hogy a média pozitív hatással is lehet a gyerekek életére az olyan műsorok révén például, mint a Szezám utca, amely betűkre és számokra, valamint az együttérzés kimutatására tanítja a kicsiket. A tinédzserek esetében a kortársaikkal való kapcsolattartás lehetőséget ad az egyéniségük formálására, míg a hosszas orvosi kezelés miatt az iskolából kimaradó gyerekek az online oktatási programok révén tudnak lépést tartani a többiekkel.

Az eredeti, angol nyelvű cikk ide kattintva olvasható >>

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére