Jelenlegi hely

Életmódváltás 10 egyszerű lépésben

Ha január, akkor sokak fogadalmában az életmódváltás szerepel. Hogy egészségesebben fognak táplálkozni, esetleg bevezetik a rendszeres testmozgást az életükbe. Ehhez szeretnék nektek segítséget nyújtani 10 egyszerű lépésben.

Egyedi igények - testsúlycsökkentés vagy izomépítés

Minden szervezetnek mások az igényei, attól függően mi a célja az étkezésnek, például a testsúly csökkentése vagy izomépítés. Férfiaknak, nőknek, fizikai vagy ülő munkát végzőknek más–más elvek alapján kell felépíteni az étkezésüket. Ha speciális segítségre van szükséged, keress fel egy táplálkozási tanácsadót. Ha valamilyen egészségügyi problémád van, vagy makrók számolgatására van szükség, akkor pedig egy dietetikust.

Vannak olyan egyszerű lépések, amiket, ha betartasz, sokat tehetsz az egészségedért és még pár kilótól is megszabadulhatsz

1. Rövid távú célokat fogalmazz meg!

Ne azt fogadd meg, hogy februárig ledobsz 10 kilót, hanem azt, hogy minden nap 1 megállóval előbb leszállsz a buszról és gyalogolsz.

Apró lépésekkel kell elérni a célig és minden megtett lépésnek örülni.

Ha nincs felépítve az utad, könnyen kedvedet szegheti egy adódó akadály és feladod anélkül, hogy sikerrel járnál.

2. Új szokásokat alakíts ki, ne akard azonnal a változást!

Az eddigi szokásaid a jelenlegi testképet és egészségügyi állapotot eredményezték, ha változtatni szeretnél, vezess be új szokásokat. Fokozatosan építsd fel az életmódváltást, légy kitartó, ne szegje kedved, hogy nem azonnal jön a változás. A kilók sem egy hét alatt szaladnak fel.

3. Ügyelj a megfelelő vízfogyasztásra!

Ahhoz, hogy a szervezetünk megfelelően működjön és képes legyen a zsírbontásra is, folyadékra is szüksége van. A legjobb, ha szűrt csapvizet, ásványvizet vagy natúr teát választasz. Minimum 2,5- 3 liter cukormentes folyadékot kellene elfogyasztani, amibe a kávé nem számít bele.

4. Mozgás, napi minimális lépésszám

A testünk mozgásra született!

Lehet ezzel vitatkozni, de nem érdemes. :)

A napi minimális lépésszámot azért is határozták meg, hogy ha nem sportolsz, ennyi a minimum, amire a testednek szüksége van.

A 10 ezer lépés helyett az új kutatások 7500 lépést javasolnak.

Ha pedig belekezdenél a mozgásba mindenképpen olyat válassz, amit szívesen végzel.

5. Helyi, éghajlatnak megfelelő zöldségek, gyümölcsök fogyasztása

Nagyon fontos lenne a bélflóránk táplálásához a helyben kapható, idény zöldségek és gyümölcsök fogyasztása.

Amilyen az emésztőrendszered, olyan az immunrendszered.

Lestrapált bélflórával pedig fogyni sem lehet. Tudom, hogy lehet kapni epret januárban is, de televan egy csomó vegykezeléssel, mire a célországból elér hozzánk. A tápanyagtartalma pedig meg sem közelíti a magyar május-júniusi epret.

A piac szuper hely, ott biztosan csak olyat találsz, amire szükséged van.

6. Naponta gyümölcs, valamint minden étkezésre zöldség fogyasztása

A gyümölcsöknek rosttartalmuk mellett a cukortartalmukat is figyelembe kell vennünk, mielőtt beépítjük őket az étrendünkbe. Egy jó étrendbe minimum 1 féle gyümölcsnek bele kell férnie naponta.

Rosttartalmuk miatt eltelítenek, segítik az emésztést, a zöld színű zöldségek, pedig klorofiltartalmuk miatt igazán értékesek számunkra.

7. Alvás

Ahhoz, hogy a szerveztünk egyensúlyban legyen és az életfolyamataink zavartalanul működjenek, megfelelő mennyiségű és minőségi alvásra van szükség.

Itt nem lehet csalni :) Hűvös szoba, olvasás, kék fény kizárása, és hajrá minőségi alvás.

8. Reggeli rutin

Vízzel kezdd a napot, ne a kávéval, a szervezeted reggeli beindításához vízre van szükség. Ne hagyd ki a reggelit, hogy elkerüld a későbbi falásrohamokat és ellásd megfelelő minőségű tápanyaggal a tested.

9. Ne gondold túl az étkezést, de kerüld a gyors kajákat

Az egyszerű általában nagyszerű.

Nem kell bonyolult elkészítési módokra gondolni. Wokban, forró levegős sütőben finom zöldségekből, halakból, húsokból, változatos fűszerezéssel 30 perc alatt csodákat lehet alkotni. A tested hálás lesz érte, ha minél több zöldséggel és természetes fehérjével táplálod.

10. Étkezés előtti-utáni rutinok

Közvetlenül étkezés előtt és étkezés után ne igyunk. Erre azért van szükség, hogy a gyomor megfelelő savas közegét „ne higítsuk”, támogassuk a megfelelő gyomorsavval az emésztésünket.


Szerző: Völgyesi Anett
táplálkozási tanácsadó, sportedző, a kaposvári Perfect Shape Alakformáló Szalon tulajdonosa

"Ha valamit nagyon akarsz, ne hagyd, hogy mások meggyőzzenek arról, hogy nem tudod elérni." Lewis Hamilton

 

- KAPOSVÁRIMAMI -

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Nőnap idézetek: Rólunk szól

Nőnap idézetek: Rólunk szól

A nemzetközi nőnapot először 1911-ben ünnepelték meg Clara Zetkin javaslatára, majd rá 2 évre március 8. lett a napja. Hazánkban 1914 óta emlékeznek meg hivatalosan is a nőkről. Virág, bombon, apró ajándékok helyett álljon itt néhány idézet, ami rólunk, nőkről szól.
Víz Világnapja 2024 - Rajz, versíró és fotópályázat gyerekenek!

Víz Világnapja 2024 - Rajz, versíró és fotópályázat gyerekenek!

Pályázat típusa:  rajz, versíró és fotópályázatBeküldési határidő: 2024. március 8.Korcsoport: általános és középiskolás diákok, akik az EDUVIZIG területén tanulnak (Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom Vármegye valamint Vas és Veszprém Vármegye egy része)
„Ha nagy leszek, Bohócdoktor leszek!”

„Ha nagy leszek, Bohócdoktor leszek!”

Pályázat típusa: rajzpályázatBeküldési határidő: 2024. április 15.Korcsoport: 8 - 15 év közötti általános iskolás diákok 2 kategóriában
Az egyszülős család - nehézségek és segítség

Az egyszülős család - nehézségek és segítség

A KSH jelentése szerint jelenleg közel félmillió olyan szülő van Magyarországon, akik egyedül nevelnek körülbelül 700 ezer gyermeket, akik naponta számos kihívással néznek szembe. Sokszor még most is láthatatlanok a magyar társadalom számára.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére